Wat krijg je als je geen roddelblad meer open kunt slaan zonder dat je foto’s ziet van Paris Hilton, Nicole Ritchie, Britney Spears en al die andere beroemdheidjes die hun hondjes dragen als modeaccessoires? Juist, kleine meisjes die óók een blingbling-hondje in een tasje mee naar school willen nemen! Een uitgekookte Amerikaanse speelgoedproducent speelt hier handig op in door een serie ‘pawparazzi’s’ op de markt te brengen: door-en-door verwende speelgoed-gezelschapshondjes en –poezen, compleet mét guitig draagtasje, ‘diamanten’ halsbandje en mega-kapsones (zie http://www.pawparazzipets.com/). De fluffy statussymbooltjes vinden gretig aftrek bij kleine meisjes tussen de zes en twaalf jaar in de VS en steken zelfs good old Barbie en haar nieuwe plastic poephond (zie De nieuwe hond van Barbie poept!) in populairiteit naar de kroon. In dit filmpje zie je dat het imiteren van zogenaamde sterren booming business is aan de overkant van de oceaan. Ongetwijfeld dragen de pawparazzi’s enorm bij aan het verstevigen van de band tussen dier en mens (maar niet heus).